fredag 11 januari 2013

Snabba förändringar

Mobilen ringer prick 07.00!
Vi har fått in en dagtur, min önksan av bokningen, att få ihop mer +tid och att ej behöva jobba en fredagkväll när man har ledig helg! Schysst! 2 sms tutar in i mobilen, avbokad kvällstur och ny dagtur! Dock på ett nytt ställe, bara varit där en gång innan. Men det gick fort! och bra hoppas jag.

Slutade halv fyra, åkte till Citygross, köpte 2 blommor, hårrullar och bananer och åkte sen till mamma.

Orolig dam idag, samma ältande men det hör ju till sjukdomen men hoppas hon såg något positivt med att jag kom en stund.

Har varit dålig med att hälsa på i höst och vinter, tänkte att nu ska det bli ändring att bara hämta hem henne och bara säga nu åker vi, annars blir det aldrig av..livet måste bli av..minnen måste bli av...vill ha minnen. Vi lever här och nu. Och man måste göra det bästa av det.

Tänker på att jag är glad att jag har haft och har bra stunder med pappa, på våra små träffar hemma hos varandra även om han är som han är. Så måste man hitta alla godbitar, de positiva i människor och ej söka det negativa, inte reta sig på ngt utan ta tillvara på det goda. För en solig dag så finns bara rosen i krukan på kyrkogården.

Tänker mkt på hur jag ensam jag kommer att bli en dag, när jag inte får dricka en kopp snabbkaffe med dig och lyssna på Santana...

*poff*











1 kommentar:

  1. Lilla Yvonne.
    Jag läser ofta din blogg och förstår hur du känner det.
    Du har din Mamma och Pappa som du har fått bra kontakt med sista åren, du har inga syskon, men du har en man som du älskar förstår jag, och du längtar efter ett litet barn.
    Jag hoppas verkligen att du snart får din lilla familj.
    Min lilla Anna längtade efter barn i 6 år och för 2 dagar sedan fick hon en liten Hedvig och jag ser att det lyser om henne, hon är nog den lyckligaste mamman i välden (hon blir 32 år i sommar).
    Snart hoppas jag och tror att även du får en liten komplett familj.
    Jag önskar dig all lycka och att du snart får din önskan i uppfyllelse.
    Många kramar Eva.

    SvaraRadera