torsdag 22 augusti 2013

Pappa försvann

Han är ej närvarande, mummlar om olika saker, har fått 2 injektioner lugnande för att han är så magisk.. svarar när man frågar ngt var medveten om att jag var där.. gråter emellanåt.. vi åt glass idag i röda skinnfåtöljer. Väggar och dörrar vita, personal som går fram o tillbaka i korridoren.. en ung kille som jobbar där frågar om jag behöver prata med någon..en del räcker fram handen, en del igonerar.. Jag går, bara för att kunna släppa ut tårarna där ingen ser..
Miljön är avskyvärd!
När jag kom, mötte 2 personal mig, gick igenom låsta dörrar, de berättade om pappas tillstånd..att han ej sovit på 4 nätter, att han var arg m.m.  att han fått lugnande.
Ola, ett bra namn för att tillfället.
men pappa är ej där, han är i sin värld, tror att han är jesus.. o har levt i 1000 år..
*poff*
PAPPA nu

*poff*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar