tisdag 4 mars 2014

Det fick ej plats och det fanns ej plast i det kvarteret.

Inget citat fick plats på plattan, så beslöt mig att skriva ut hela hans namn, skulle få mail om hur det blir när det är klart, kan ta upp till en månad. Så urnsättningen blir utan bricka men med ett kors istället.

Känns konstigt att pappa är enbart aska nu! Sköna i det hela är att pappa hade en tro, tro på själen! Då spelar det ingen roll hur man gör med en död kropp som är ett skal. Känns som vi möttes på halva vägen.

Det var ett jäkligt svårt beslut på kort tid och att bestämma åt en annan människa, nu har jag pratat med många i min närhet hur de vill ha det när de dör, så man vet!

Kvarter 5 var upptaget så valde en annan plats, blir nog bra! I närheten av kapellet, i solen vid ett trä och med många grannar.

Annars idag så har jag träffat Lena(mammas biståndshandläggare) och beslutat om vilken hjälp mamma ska ha på nya boendet. :) mamma var glad och skojfrisk idag. :) :)
Känns skönt!

Mer som hände idag:

Efter allt så träffade jag en vän som jag inte träffat på mycket länge, Gisela. Hon har skilt sig nyligen och flyttat till Långö. Vi fikade och det kändes som vi nyligen har träffats, lätt att prata med. Skönt med sådana vänner att det gör inget om det har tagit år när man ses igen. Det var trevligt! Fikade och pratade i hennes hus som hon hyr vid vattnet precis. Jäkligt fint ställe hon har fått tag i!


En helt perfekt ledig dag helt enkelt..

Nu Tove brevid min sida, ensam hemma med djuren i min närhet.

Jag älskar mina "bebisar" ;)

Hoppas Kenny känner sig mogen att göra en med mig snart, en riktig bebis alltså. Men utan tjat blir mindre effekt...så får väll skriva av min längtan här igen då! Bebis, bebis, bebis vill jag att det ska flytta in här snart!!!

;)

*poff*










Inga kommentarer:

Skicka en kommentar