måndag 10 mars 2014

Nu

saknar jag våra spontana träffar under våren, en känsla!

Hemma i ditt kök, du som kokade kaffevatten på spisen, ibland tog jag med mig bakelse, blommor, ibland bjöd du på torra kakor, havrekakor, apelsinsaft...

Vi pratade mkt som vad som hade hänt i livet på olika sätt, vi spelade musik..

Ibland gav jag dig en kram, ibland gav du mig en när jag skulle köra hem. Ibland stod jag med bilen utanför ditt, ibland stannade vi vid kiosken vid bergåsa och köpte cigaretter. Ibland körde vi hem tilll mig, du gillade när jag gjorde kaffe på maskinen.
Du gillade vara hemma ute på min altan, du sa att det var fint. Jag saknar det du sa! Du var stolt över mig och du förmedlade det..

Jag får upp goda minnen nu när du är där och jag är här!

Jag saknar dig!

Idag är jag hemma från jobbet, du sa att jag är en stark person, som sällan är hemma från jobbet till skillnad från mig hur jag var sa han...

Det ä delvis sant..är hemma ganska mkt enligt mig själv, orkar man inte så gör man ej!
Helgen, med för mkt luft blev rinnande näsa och värk i kroppen. Men vad gör de? kroppens sätt att säga ifrån att det har varit lite intensivt på sistone...

Du är inte kvar, jag kan ej besöka dig ngt mer, du är inte hemma eller på sjukhuset ngt mer, du är död!


Ebba 

Pappa


*poff*


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar